وبلاگ

آیا اضافه کردن روغن موتور مینرال به روغن موتورهای سنتتیک کار درستی است یا خیر؟

اضافه کردن روغن موتور مینرال به سنتتیک

فرض کنید در سفر هستید و متوجه شده اید که حجم روغن موتور خودرو شما از میزان معمول کمتر است و ناچارید به آن روغن موتور اضافه کنید ولی شاید نتوانید همان روغنی که در مخزن روغن موتور است پیدا کنید. برای مثال شما از روغن موتور سنتتیک استفاده کرده اید ولی تنها چیزی که در اختیار دارید روغن موتور مینرال است.

طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته در شرکت موبیل وان که یکی از شرکت های پیش گام در تولید روغن موتور است، اضافه کردن این روغن ها به هم مشکل ساز نخواهد بود. زیرا این روغن ها باهم سازگار هستند. در واقع اکثر روغن موتورهای تولید شده ترکیبی از روغن های طبیعی و سنتتیک هستند و اضافه کردن آنها به هم هیچ مشکلی متوجه موتور شما نخواهد کرد. ولی بهتر است زمان تعویض روغن موتور را عوض کرده و این کار را زودتر از موعد انجام دهید. زیرا به دلیل وجود مکمل های مختلف در این روغن موتورها باهم تداخل داشته باشند و در هنگام ترکیب باهم به خوبی عمل نکنند.

اگر مجبور به اضافه کردن روغن موتور هستید پیشنهاد می شود از همان برند و گریدی که داخل مخزن روغن موتور است اضافه کنید. زیرا برندهای مختلف از مکملهای ویژه خود استفاده میکنند و ممکن است در ترکیب با روغن موتوری از برند دیگر این مکملها باهم سازگار نباشند.

اگر گرید روغن موتور شما 10W-40 باشد، بهتر است از همان گرید استفاده کنید در غیر این صورت اگر ناچار بودید می توانید از همان برند و گریدی مشابه روغن موتور داخل مخزن استفاده کنید. بهتر است اطلاعات مربوط به روغن موتور خودرو خود را در دفترچه ای یادداشت کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *